Köpvillkor
Priser
Samtliga priser på hemsidan är inklusive moms och betalningsvillkoren står alltid på er order.
Frakter
Vad frakten kostar framgår på offert och order, detta beroende på vilken produkt du beställt och vart i landet du bor. Hör med din säljare om vad just din frakt kostar.
Leverans
Leveranstiden räknas alltid från att handpenningen har kommit in, vi beställer inget innan dess. Tiden för leverans varierar beroende på produkt men 4-10 veckor är normalt.
Dina produkter levereras alltid fram till tomtgränsen. Du ordnar själv med lossning av produkten, önskar du hjälp med kranbil kontakta säljaren för hjälp och kostnadsförslag.
När produkten kommer till dig så syna den noga och om godset skulle vara skadat så anteckna det på fraktsedeln innan du signerar. Ta också kort på fraktsedeln samt på skadan. Kontakta oss sedan.
Betalning
Med rådande lagstiftning gällande allt material så måste alla varor vara slutbetalt innan varorna ställts av på er tomt. Vi har inte rätt att hämta tillbaka varor som levererats, därav behöver ni betala innan det lyfts av hos er.
Det går bra att slutbetala via Swish när produkten är vid er tomt och ni ser den.
Övriga betalningsplaner för t ex Thermopooler godkänner ni via gällande orderbekräftelse.
Handpenning
Vid order av special och måttbeställda produkter t ex pooltak och glasfiberpooler så tar vi en handpenning vid orderläggning och hela ordern måste betalas vid leverans.
När ordern på Thermopoolen godkänns så debiterar vi en startavgift en liten symbolisk summa, detta är då en bekräftelse av ordern och då gör vi en projektplan av arbetet och beställning på tillhörande material.
Garantier
Vi följer konsumentköplagen men förutsätter att kunden följer montering, skötsel och anvisningar. Förslitningsdetaljer och förbrukningsmaterial ingår inte i garantin. Övriga garantier följer produkten som du köpt och det skiljer sig mellan dom. Se respektive produkt och varumärke.
Reklamation
Transportskador, när varorna kommer hem till dig vill vi att du går igenom godset och om det skulle vara en skada på emballaget så ta kort på det. Ta kortet så det syns att godset är på fraktbilen.
Skulle ni sedan efter avemballering notera någon skada så kontakta oss snarast så får vi inspektera skadan samt ordna med reparation eller utbyte av den del som är skadad.